IP/09/1141

Comunicat de presa

Bruxelles, 15 iulie 2009

Schimbările climatice: UE și MTV mobilizează artiști

internaționali pentru sensibilizarea publicului tânăr

în perspectiva Conferinței de la Copenhaga privind

climatul

Comisia Europeană și MTV Networks International au lansat astăzi campania

Play to Stop – Europe for Climate, care se va desfășura pe parcursul a șase

luni și al cărei obiectiv este sensibilizarea tinerilor față de pericolele pe care

le prezintă schimbările climatice; campania va mobiliza publicul tânăr în

perspectiva conferinței privind climatul care va avea loc anul acesta, în luna

decembrie, la Copenhaga. Play to Stop vizează 11 state membre și va

cuprinde videoclipuri, un concert al formației Moby la Stockholm, două

concerte ale altor artiști la Budapesta și la Copenhaga, transmisiuni pe

internet și jocuri, precum și materiale editoriale privind schimbările climatice.

Conferința privind schimbările climatice de la Copenhaga, la care se vor

aborda modalitățile de continuare a Protocolului de la Kyoto, se deschide la 7

decembrie.

Comisarul UE pentru mediu, Stavros Dimas, a declarat: „Tinerii de astăzi vor resimți

puternic efectele schimbărilor climatice. Conferința de la Copenhaga reprezintă,

probabil, ultima șansă de a aborda schimbările climatice înainte ca situația să scape

de sub control. Constatăm peste tot în lume o imensă dorință de a se ajunge la un

acord în acest sens și trebuie să încurajăm această evoluție. Evenimentele de acest

gen sunt cruciale, deoarece tinerii constituie un grup de presiune extrem important.

Tinerii vor fi afectați cel mai mult de schimbările climatice – așadar părerile lor sunt

esențiale.”

„Toate țările vor avea de suferit de pe urma schimbărilor climatice, iar generațiile

viitoare vor fi serios afectate. Iată de ce MTV consideră că este fundamentală

comunicarea pentru a transmite informații privind gravitatea problemei și pentru a

combate comportamentele care agravează situația în ceea ce privește schimbările

climatice”, a declarat Antonio Campo Dall'Orto, vice-președinte executiv al Music

Brands, în cadrul MTV Networks International. „Este o luptă pe care o ducem pas cu

pas, zi după zi. Eforturile pentru un viitor durabil și în care să existe preocuparea

pentru mediul înconjurător reprezintă o luptă pentru democrație în aceeași măsură în

care constituie o luptă pentru mediu; de aceea suntem mândri că putem sprijini

acțiunile importante pe care le desfășoară UE în domeniul mediului prin intermediul

campaniei Play to stop-Europe for Climate.”

Principalii artiști participanți

Din iulie până în decembrie, campania „Play to stop-Europe for Climate” are ca

obiectiv angajarea tinerilor din 11 state membre în lupta împotriva schimbărilor

climatice. Această campanie se va desfășura în Bulgaria, Republica Cehă,

Danemarca, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Polonia, România, Suedia și Regatul

Unit. Vor avea loc trei concerte ale unor mari artiști internaționali, la Stockholm,

Budapesta și Copenhaga, care vor fi transmise de MTV. Primul concert, al formației

Moby, va avea loc la Stockholm, la 20 august. De asemenea, pe tot parcursul

campaniei, canalul de televiziune va prezenta materiale editoriale despre lupta

împotriva schimbărilor climatice și va realiza mai multe emisiuni speciale.

Fiecare concert va fi organizat împreună cu o manifestare importantă legată de

schimbările climatice: săptămâna mondială a apei, la Stockholm, săptămâna

mobilității, la Budapesta, și conferința privind climatul, la Copenhaga. Țările vor fi

reprezentate de personalități cu rol de ambasadori naționali care vor încerca să

atragă atenția marelui public asupra acestei probleme, exprimându-și opiniile. Iată

câteva dintre aceste personalități: jucătoarea de tenis Magdalena Maleeva, din

Bulgaria, cântăreața daneză Anna David, starul TV italian Paola Maugeri, vedeta de

varietăți Michal Pirog, din Polonia și militantul ecologist român Șerban Miron Copot.

Încurajarea tinerilor la acțiune

Deși sunt conștienți de riscurile schimbărilor climatice, tinerii iau rar inițiativa de a le

combate. Conform unei anchete realizate la scară europeană și publicată astăzi

(http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm), tinerii consideră că schimbările

climatice reprezintă cea mai gravă problemă, după sărăcie, cu care se confruntă

omenirea, însă numai 51% dintre cei cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani au luat

inițiativa de a acționa împotriva schimbărilor climatice, ceea ce reprezintă proporția

cea mai redusă dintre toate grupele de vârstă.

Campania vizează informarea tinerilor cu privire la consecințele pe care le poate

avea eșecul realizării unui acord la Copenhaga și îi mobilizează să-și folosească

energia în lunile care ne despart de conferință pentru a exercita presiuni asupra

factorilor responsabili în sensul ajungerii la un acord.

Pe tot parcursul campaniei, tinerii vor avea ocazia să schimbe păreri cu privire la

schimbările climatice și la mediul înconjurător, precum și să-și împărtășească ideile

asupra modului în care poate fi protejat mediul înconjurător, pe site-ul web Play to

Stop, la adresa www.mtvplay4climate.eu.

Context: acțiunile UE în ceea ce privește schimbările climatice

Obiectivul conferinței din decembrie este de a realiza un nou acord mondial în

domeniul climatului pentru a continua Protocolul de la Kyoto, care expiră în 2012.

Este necesar să se acționeze rapid: destabilizarea climatului constituie deja o

realitate; orice amânare a realizării acordului va întârzia inevitabil acțiunile la nivel

mondial și va accentua efectele negative ale schimbărilor climatice.

Uniunea Europeană joacă deja un rol important în lupta la nivel mondial împotriva

schimbărilor climatice. În decembrie 2008, UE a adoptat o politică integrată privind

energia și schimbările climatice, cu obiective ambițioase pentru anul 2020. Există

speranțe că Europa este pe calea cea bună – către un viitor durabil cu o economie

cu emisii scăzute de dioxid de carbon, bazată pe un consum redus de energie prin:

- reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 20% (30% dacă se ajunge la un

acord internațional)

- reducerea consumului de energie cu 20% prin creșterea eficienței energetice

- satisfacerea a 20% din nevoile noastre energetice din surse regenerabile.

 

Newsletter


Name:

Email:


Sondaj

Ce suma de bani ai fi dispus sa donezi lunar in beneficiul animalului adoptat de tine?
 

 


Coaliţia ONG Natura2000 România Green Report